Skälbyskolan uppmärksammas!
Vi tycker att det är så roligt att man nu kan läsa om Skälbyskolan på Archdaily! 
Även Forum Bygga Skola har lagt till Skälbyskolan i listan “Skolor att inspireras av” på sin hemsida! 
Länkar:
Skälbyskolan på Archdaily
Skälbyskolan på Forum Bygga Skola
Max analyserar fasadindelning
En liten throwback till februari då vi tog oss an en svår uppgift i att gestalta en skola som i sitt uttryck ska vara monolitisk och monokrom. Gestaltningen började i en analys om horisontalitet, vertikalitet och raster.
Max Arkitekter på instagram!
Max Arkitekter har fått ett instagramkonto!
Följ oss på @maxarkitekter! 
Illustration utförd av Olle Backman.
Björnbodaskolan ligger nu ute på samråd!
Läs mer om projektet på Stockholms Stads hemsida samt på vår hemsida!
God jul!
Max Arkitekter på Projektkavalkaden
Den 12 december var Max Arkitekter på plats på Sisabs årliga projektkavalkad för att presentera arbetet bakom Sjöviksskolan tillsammans med Caroline!
Max Arkitekter i Skolledaren
Caroline och Anna fick besök av Skolledaren som ville veta mer om färgsättning i skolor. Det blev ett långt samtal inte bara om färg och material utan även om hur arkitektur och inredningsarkitektur kan samverka för att skapa lokaler för lärande och trygghet med utgångspunkt i det arbete vi gjort tillsammans i Bobergsskolan.
Här kan artikeln läsas som pdf-fil: Skolledaren, Nr 7
 
        
        
      
           
        
        
      
           
        
        
      
           
        
        
      
           
        
        
      
           
        
        
      
           
        
        
      
           
        
        
      
    Open House!
I början av oktober öppnade Stockholm upp många av sina byggnader för Open House. I Gasverket i Norra Djurgårdsstaden var det möjligt att få en rundtur som bestod av besök i de gamla gasverksbyggnaderna och en presentation av Bobergsskolans arkitektur av Anna. Vi valde i den tio minuter långa beskrivningen att lyfta fram de arkitektoniska metoder vi arbetat med för att alla rum ska få goda dagsljusförhållanden trots byggnadens souterrängläge och hur otroligt viktigt det är att arbeta med trygghet och tillhörighet i en skola.

 
             
             
             
            